Jak zlepšit prodej zahradnických potřeb a rostlin na Internetu


Za socialismu byl učební obor „zahradník“ spíše opovrhovaným odvětvím, většina žáků základních škol směřovala na techniku a řemeslné služby nebo na umělecky zaměřené školy. Doba se však mění a v současnosti se právě zahradníci těší velkému zájmu veřejnosti. Zakládání zahrad a parků, městské a obecní zeleně, údržba stromů a keřů, pěstování skalniček, okrasných dřevin či kvetoucích a pokojových rostlin zajímá čím dál více lidí a zahradníci mnohdy nestíhají odbavit všechny zákaznické požadavky. Podmínkou ovšem je dát lidem o sobě vědět, a to není tak jednoduché, jak se zdá. Ostatně, jak byste to provedli právě vy, kdyby vám zahradník dal na starost propagaci jeho obchodu a zahradnických služeb?

řešení SEO

Možná, že byste začali reklamním tažením do televize nebo tiskem velkoplošných letáků na zastávky MHD nebo malých letáků do schránek, ale my vás zarazíme, protože toto je poměrně drahá reklama a hlavně ne příliš účinná. Lidé dnes raději sami aktivně vyhledávají to, co chtějí, a vadí jim, když jim někdo nabízí to, oč nemají zájem. Je to podobné, jako kdybyste měli hlad a prodavačka vám v obchodě namísto celozrnného dalamánku vnucovala limonádu. Současný úspěch propagace prodeje zboží či poskytování služeb stojí a padá na Internetu, na webových vyhledávačích – je to celkem prosté – někdo chce koupit novou košili, tak si ji na Internetu jednoduše vyhledá, aniž by ztrácel čas listováním v reklamních letácích ve schránce.

kvetoucí magnolie

To samé se týká vaší nabídky – pokud někdo potřebuje zastřihnout živý plot nebo poptává sazenice růží, a vy máte vlastní web e-shop SEO, tedy internetový obchod se zpracovaným SEO pro vyhledávače, je velmi pravděpodobné, že dotyčný zájemce váš obchod objeví a vašich služeb využije. Konzultace SEO s odborníky je v tomto směru nezbytná, ti vám navrhnou potřebná opatření pro vyhledávače, aby vaše zahradnictví či prodejna zahradnických potřeb byly při vyhledávání na prvních pozicích, a právě tam nejvíce zákazníků směřuje. Málokdo ztrácí čas sáhodlouhým prohledáváním mnoha zdrojů, což je ztrátové a nerentabilní.